torsdag 19. november 2009

Altfor sene svar og ikke mye annet.

I og med at jeg har hatt en uhyre produktiv dag på jobb så har jeg fått tid til å gå gjennom tidligere innlegg i et forsøk på å huske hva jeg har skrevet tidligere. Det jeg og fant var kommentarer som var lagt inn i løpet av de to siste månedene, men hvor innleggene var mye eldre. Nå er det jo sånn at jeg setter virkelig pris på tilbakemeldinger, men når de ikke kommer i løpet av noen dager tar jeg det for gitt at innlegget ikke fortjente respons. Dette er ikke noe forsøk på å sutre meg til sympati, snarere å forklare hvorfor jeg ikke har svart.
(19.10.)
Når det gjelder bruktbutikker i Oslo-området så kjenner jeg ikke til noen. Jeg regner med han brukthandleren i Ålesund som kjøpte Per Inge Torkelsens samling på 25 000 hefter kan være et alternativ, hvis han ligger på nettet. På nettet er den eneste jeg har funnet http://bytteboden.no/. Her har jeg selv ikke kjøpt noe så jeg kan ikke gå god for hvordan nettjenesten deres fungerer. Når det gjelder amerikanske serier er den jeg kan anbefale http://milehighcomics.com/.

(29.09.)
Hvis en skal kjøpe album på norsk eller utenforlandsk er http://tronsmo.no/ det desidert beste stedet å henvende seg. Med flere tiårs erfaring og ekspertise kan de hjelpe en med det meste. Et nesten like bra alternativ er http://www.outland.no/index.cfm? , men da snakker en mer mainstream serier.

Det var i grunnen det hele, men hvis en får lyst til det er det mer enn velkomment å sende kommentarer. F. eks. til en eller mange forbedringer når det gjelder bloggen.

(Dette albumet og resten av serien skal jeg snart skrive om)

2 kommentarer:

Jo sa...

Hvis det var spørsmål om bruktbutikker i Oslo, så er de to beste etter min mening plassert ganske nær hverandre:
Spøk og Spenning, Helgesens gate 10 på Grünerløkka, og
Lucky Eddie, Trondheimsveien 63.
Begge har stort utvalg av serier på både norsk og andre språk (mest engelsk), og virker å ha god utskifting av serier.
I sentrum ligger Pretty Price, Dronningens gate 23. De har ikke på langt nær så godt utvalg og stor utskifting som de to over, særlig ikke når det gjelder utenlandske serier, og prisingen virker mer tilfeldig.
På St. Hanshaugen ligger Comix Antikvariat, Ullevålsveien 16. Personlig finner jeg nesten aldri noe der, og dropper som regel å dra innom der når jeg er i Oslo.
Så vidt jeg vet er dette alle bruktbutikkene i Oslo der tegneserier utgjør en virkelig stor del av utvalget. Siden jeg ikke bor i byen kan det selvsagt ha kommet til noen jeg ikke vet om, men i dagens marked er det vel dessverre større sjanser for at eksisterende butikker legges ned enn at nye kommer til. I tillegg finnes det enkelte butikker i Oslo-området for øvrig, men de har jeg i liten grad besøkt.

Unknown sa...

Hei, jeg leser bloggen din med stor interesse og ofte fordi du kommenterer albumserier jeg også har eller vil lese..

Bor i Ålesund og bruker mye nettsiden for serientikvariatet. no.. Utvalget er veldig bra i butikken der.