tirsdag 18. januar 2011

Nå var det vel på tide med en ny liste.....

Noen dager er det lettere å være fornøyd med seg selv enn andre. I dag er en av de hvor jeg er rimelig godt fornøyd. Først og fremst at biblioteket har fått samling nr. av Linda Medley`s tidvis geniale serie Castle Waiting. Ghostpolis var en av disse seriene som dukket opp ofte på diverse lister over de beste utgivelsene i 2010. Utenom det vet jeg ikke særlig og gleder meg en hel haug til å få lest den. Eric Drooker leste jeg første gang i Heavy Metal på tidlig 90-tall. Både Flood og Blood Song er helt uten tekst. Flood inneholder et intervju med Drooker. Ginsberg`s Howl leste jeg en gang for lenge siden i norsk oversettelse av Olav Angell. The Playwright vet jeg heller ikke noe, men med Eddie Campbell som tegner må den jo være verdt å lese. Linda Medley : Castle Waiting volume 2

Doug TenNapel : Ghostopolis

Daren White/Eddie Campbell : The Playwright

Eric Drooker : Blood Song

Eric Drooker : Flood

Allen Ginsberg, Eric Drooker : Howl
American Vampire er også en de seriene som fikk mye oppmerksomhet i fjor og det kan vel være på tide å få King`s versjon av Vampyr myten etter å ha vært omgitt av disse andre blodløse utgavene de siste årene. Dreadstar kjøpte jeg fordi jeg lurer meg grunn på hvordan historien fortsetter etter Epic nr. 8 1984. Von Eeden husker jeg best fra superheltserier på 70-tallet og med The Original Johnson har han skildret livet til den fargede bokseren og første tungvektsmester noensinne, John Arthur Johnson a.k.a. Jack Johnson. de Crecys er alltid vært å lese. Scott Snyder, Stephen King/Rafael Albuerqe : American Vampire Bok 1
Jim Starlin : Dreadstar The Definite Collection part 2

Trevor von Eeden : The Original Johnson

Nicholas de Crecy : Salvatore : Vol. 1 Transports of Love
Den siste boken i Ex Machina og den siste samlingen av den oppprinnelige Planetary serien. Begge seriene er noe man må ha lest. Darwyn Cooke`s tegneserieversjon av Richard(Donald Westlake)Stark`s hardkokte romaner med tyven Parker i hovedrollen og hvor handlingen utspiller seg i New York på 60-tallet. Logicomix er en biografi med Betrand Russell og skal visstnok komme på norsk senere i år. Til slutt de to første bøkene i shojo mangaserien Kingyo Used Books og historiene som utspiller i og rundt denne lille butikken som selger brukt manga. Brian K Vaughan/Tony Harris : Ex Machina bok 10 : Term Limits

Warren Ellis/ John Cassaday : Planetary : Spacetime Archeology

Darwyn Cooke : Richard Stark`s Parker : The Hunter bok 1

Darwyn Cooke : Richard Stark`s Parker : The Outfit bok 2

Doxiadis, Papadimitrou/ Papadatos, Di Donna : Logicomix

Seimu Yoshizaki : Kingyo Used Books volume 1

Seimu Yoshizaki : Kingyo Used Books volume 2

Ingen kommentarer: