tirsdag 27. september 2011

Noe som kan vise seg å være årets siste liste (og spesielt lang er den heller ikke)

Siden det er denne tiden på året igjen vil det sannsynligvis bli kjøpt ytterst få nye tegneserier på denne siden av nyttår. Beklagelig, men sånn går no dagan. De oversatte seriene har jeg vel nevnt flere av tidligere. Striper leser jeg minimalt av mens Marthe Thingstads Hanne Krank ser spennende ut. Med bok 8 nærmer serien om Jack seg slutten. Det hele avsluttes i bok 9 betimelig gitt tittelen The End. Russ Manning og Magnus har jeg allerede omtalt. Ludovic Debeurmes Lucille har vunnet en rekke priser og med sine enkle streker forteller historien om to tenåringer og hvor noen av temaene er alkoholisme, spiseforstyrrelser og kjærlighet parret med tragedie. Dette er en tegneserie jeg så første gang og automatisk visste at jeg kom til å lese og like. Vel, det var det og så får en håpe at de som styrer budsjettene lykkes bedre neste år.

Oversatt til norsk



David Mazzucchelli : Asterios Polyp
Seth : Livet er fremdeles til å holde ut, tross alt
Diverse : Logicomix
Jenny K Blake : The Norway Way

Norsk på norsk


Marte Thingstad : Dette er : Hanne Krank
Andre Jensen : Krutt-Kim Komplett og usensurert fra 2005 til 2011
Lise Myhre : Nemi : Farlig farvann Bok 7
Torbjørn Lien : Kollektivet : Kollektivt sammenbrudd Bok 6
Mads Eriksen : M : Marzan og Opars juveler Bok 5

Utenfralandet på engelsk

Ludovic Debeurme : Lucille
Willingham, Sturges/Diverse : Jack of Fables : The Fulminate Blade
Russ Manning : Magnus, Robot Fighter 4000 A.D. volume 1

Ingen kommentarer: