tirsdag 20. desember 2011

Gjenoppstandelsen ??

Hvordan skal en starte et innlegg i denne bloggen ? Jeg har prøvd forskjellige innfallsvinkler og noen, meg med, vil vel si at de ikke alltid har vært like vellykkede. Og allikevel er jeg som lokomotivet Thomas og gjentar for meg selv: jeg kan, jeg kan, hver gang etter at det ikke har lyktes. Det litt spesielle med dette innlegget er at det handler om et enkelt hefte på bare 20 sider. Terry Moore er kristen og i dette tilfellet er det et virkelig kompliment. Ikke det at det å være kristen til vanlig er noe som helst negativt, men i Moore`s tilfelle blir det noe spesielt. Hva han viste av fordomsfrihet og toleranse i Strangers in Paradise er et eksempel til etterfølgelse. Også var det den ekstra bonusen at den serien var aldeles glimrende. Han fulgte opp med Echo hvor ideene var bedre enn utførelsen. Da er vi kommet frem til første nummer i hans nye serie Rachel Rising. Alle vet at Moore er glimrende tegner og historieforteller og igjen beviser han dette med denne serien. Det hele starter med at en ung kvinne graver seg ut av en grav i et skogholt. Hun klarer å haike veien hjem. Tar en dusj og oppdager at hun har fått et permanent halsbånd gitt ved kvelning. Senere oppdager hun også at hun at det har gått dager som hun ikke kan huske noe av. Hvis ikke dette er nok til å pirre nysgjerrigheten så vet ikke jeg. Skal skrive mer om denne når den første samlingen blir kjøpt inn til biblioteket.

Ingen kommentarer: